ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREWodór
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


MATERIAŁY PROBLEMOWE
07.07.2020r. 05:49

Wiesław Drozdowski, redaktor CIRE
Raport Europejskiego Stowarzyszenia Wodoru i Ogniw Paliwowych Hydrogen Europe pt. "Zielony wodór dla Europejskiego Zielonego Ładu. Inicjatywa 2x40 GW" ("Green Hydrogen for a European Green Deal. A 2x40 GW Initiative") jest kolejnym dokumentem, który skupia się na zaletach wodoru i jego kluczowej roli w transformacji energetycznej niezbędnej dla głębokiej dekarbonizacji gospodarek krajowych. Kwintesencją dokumentu jest analiza promowanej przez Hydrogen Europe "Inicjatywy 2x40 GW".
30.06.2020r. 10:20

Magdalena Maj i Aleksander Szpor, Polski Instytut Ekonomiczny
Potencjalnie zerowa emisja gazów cieplarnianych, niewyczerpane zasoby oraz szerokie zastosowanie - to główne zalety wodoru jako paliwa. Według autorów raportu zwiększenie roli wodoru może być jednym z elementów dywersyfikacji źródeł energii i zmniejszenia uzależnienia od importu paliw kopalnych, które ze względu na swój negatywny wpływ na klimat i środowisko będą traciły na znaczeniu.
24.06.2020r. 05:15

Wiesław Drozdowski, redaktor CIRE
Rada ds. Wodoru (Hydrogen Council) w raporcie "Ścieżka do konkurencyjności wodorowej. Perspektywa kosztowa" ("Path to hydrogen competitiveness. A cost perspective"), pokazuje, że koszty rozwiązań wodorowych gwałtownie spadną w ciągu następnej dekady, wcześniej niż prognozowano.
10.03.2020r. 05:21

prof. dr hab. inż. Ryszard Bartnik, Wydział Inżynierii Produkcji i Logistyki, prof. dr hab. inż. Zdzisław Kabza, Wydział Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki, Politechnika Opolska; prof. dr hab. inż. Janusz Badur, dr inż. Tomasz Kowalczyk, Instytut Maszyn Przepływowych im. Roberta Szewalskiego PAN w Gdańsku ("Nowa Energia" - 1/2020)
W artykule przedstawiono analizę porównawczą jednostkowych kosztów produkcji wodoru w procesie elektrolizy wody, tj. jej rozkładu na wodór i tlen pod wpływem przepływu prądu elektrycznego. Analizę przeprowadzono z wykorzystaniem energii elektrycznej z elektrowni i z odnawialnych źródeł energii (OZE).
28.02.2020r. 04:22

Tadeusz Uhl, Akademia Górniczo-Hutnicza, HydrogenTech sp. z o.o. ("Nowa Energia" - 1/2020)
W artykule przedstawiono podstawowe informacje niezbędne do skutecznego wdrażania miejskich autobusów wodorowych. Przedsięwzięcie to składa się z dwóch powiązanych z sobą części. Jedna to infrastruktura, druga to flota pojazdów wyposażonych w ogniwa paliwowe. W pierwszej części przedstawiono infrastrukturę konieczną do uruchomienia komunikacji miejskiej opartej na wodorze. Przedstawiono różne rozwiązania stacji tankowania wodoru oraz zagadnień logistycznych związanych z wdrożeniem. Wyróżniono stacje zintegrowane z produkcją wodoru oraz stacje, do których wodór jest dostarczany ze źródeł zewnętrznych.
19.02.2020r. 06:13

Deloitte China i Ballard Power Systems
Jointly written and published by Deloitte and Ballard, this white paper seeks to introduce the wondrous technology of fuel cell vehicles, as well as their
commercial applications. Through in depth research and analysis, this paper provides answers to the most pertinent questions from industry executives
and laypeople alike - how economically viable are fuel cell vehicles, and what is their impact on the environment?
14.01.2020r. 05:10

Wiesław Drozdowski, redaktor CIRE
Wodór już powszechnie nazywany jest "paliwem przyszłości" i może być jedną z alternatyw dla zastąpienia paliw kopalnych. Pozostaje opracowanie konkurencyjnych cenowo, wydajnych i szybkich metod jego produkcji, transportu i magazynowania.
18.12.2019r. 05:29

prof. dr hab. inż. Tadeusz Chmielniak, Instytut Maszyn i Urządzeń Energetycznych, Politechnika Śląska ("Nowa Energia" - 5-6/2019)
Energetyka wodorowa ma duży potencjał dla unowocześnienia obecnych i przyszłych struktur wytwarzania energii elektrycznej, ciepła i technologii przemysłowych. Decyduje o tym głównie możliwość wykorzystania w technologiach wytwarzania wodoru energii źródeł odnawialnych, wiele sprawdzonych sposobów magazynowania energii w wodorze, a także możliwość bez emisyjnego wykorzystania wodoru w różnych instalacjach energetycznych i przemysłowych oraz w transporcie. Konieczne są jednak dalsze przedsięwzięcia mające na celu doskonalenie elektrolizerów i innych metod wytwarzania wodoru.
03.07.2019r. 05:34

Łukasz Dubiński - Uniwersytet Szczeciński, Wydział Prawa i Administracji, Katedra Prawa i Postępowania Administracyjnego ("Energia - Gigawat" - nr 5-6/2019)
Ustawodawca zdecydował, iż strefy czystego transportu nie będą obligatoryjnie wprowadzane na terenie całego kraju, a ich ustanawianie pozostawił w gestii rad gmin. Warto jednocześnie zauważyć, że ustawodawca w bardzo ogólny sposób zarysował przesłankę wprowadzania stref czystego transportu, mówiąc, iż ich ustanowienie ma służyć ochronie zdrowia ludzkiego i środowiska. Można więc powiedzieć, że ustawodawca powierzył gminom zadanie ochrony tych wartości, co jest przejawem zasady pomocniczości.
26.07.2018r. 05:09

d hab. inż. Marek Ściążko, prof.nadzw. Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla, Zabrze; Bogusław Smółka, Pełnomocnik Zarządu ds. Projektów Koksowych JSW Innowacje S.A., Katowice; Tadeusz Wenecki, Prezes Zarządu, JSW Innowacje, Katowice ("Nowa Energia" - 3/2018)
Powodzenie implementacji technologii wodorowych zależy w głównej mierze od dostępu do stosunkowo taniego wodoru. Spośród dostępnych źródeł krajowych pozyskanie wodoru z nadmiarowego gazu koksowniczego może być najefektywniejszą metodą dla stworzenie pełnego ciągu: produkcja wodoru - dystrybucja - stacja paliwowa - transport wodorowy.



cire
©2002-2020
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE